ZANIMLJIVO
|
|
|
|
Klasici hrvatskog stripa: galerija portreta & značajnih
ostvarenja našeg stripa
Nazivi djela i autora
posloženi su abecedno
|
Bednjanec, Ivica
|
Ivica Bednjanec je rođen 1934. u Zagrebu, gdje stalno živi i radi.
1952. godine u Petku mu je objavljen prvi strip.
Šezdesetih godina njegovo je ime stalno prisutno na stranicama strip revija i
publikacija. Krajem šezdesetih započinje plodnju suradnju s Modrom lastom
koja traje i do danas. Samostalan je umjetnik, scenarist i crtač istovremeno.
Stvara stripove zabavno-edukativnog karaktera i miljenik je mladenačke publike
već više od tri desetljeća, koja njegove strip junake, Genija, Nježnog,
Ninu i Jasnu uglavnom poistovjećuje s likom njihovog nezaboravnog
autora.
|
Devlić, Radovan
|
(1950. Zagreb) autor je grotesknog serijala Huljice (nagrada za grotesku na prvom vinkovačkom
Salonu), znanstvenofantastičnog Machu Picchu (Poletova nagrada) te Herman Gottesberg.
Crtao je još Ćirila i Metoda, adaptaciju Zlatarevog zlata, stripove za
inozemstvo, pisao je scenarije, uređivao Plavi zabavnik a učinio je i crtani film
Krvavi most. S Mikijem Horvatićem realizirao album Varaždin, a s Gačićem i Macanom
Strossmayer. Bavi se ilustracijom u posljednje vrijeme i san mu je ustripati
Tolkienovog Gospodara prstenova.
|
Grob u prašumi
|
Strip Andrije Maurovića i scenarista Marcela Čuklija, pojavio se premijerno
7. svibnja 1943. u tjedniku Zabavnik te konac doživio 29. ožujka 1944.
u istom časopisu.
|
Grob u prašumi
|
Grob u prašumi izvanredna je i uzbudljiva priča o braći Seljanima, hrvatskim
istraživačima koji su početkom stoljeća istraživali nepregledna prostranstva
amazonskih prašuma, njihovom putu i sudbini. Ovdje smo izložili zglavlje i
jedan prizor, kaiš iz stripa.
|
Gunka das
|
Cijeli jedan niz stripova egzotično-zabavnog karaktera u drugoj polovici
tridesetih godina nastao je kao rezultat nadahnuća tadašnjim zagrebačkim
kino-repertoarom, popularnim paperback-romanima a djelomice i tadašnjim
američkim pustolovnim stripom. Tako su u tom vremenu nastali
Plijen demona džungle, Razbojnikova vjerenica, Krvolok iz
Tanipura, Tigar iz Ešnapura, Gunka das i dr. Ovdje možemo
vidjeti zaglavlje iz stripa Gunka das, Andrije Maurovića i Božidara Rašića.
|
Herlock Sholmes
|
(epizoda Čarobna svjetiljka) Strip je scenariste Zvonimira Furtingera i
Julesa Radilovića, prvi puta objavljen u Cartoonists Profilens-u 1973.
godine.
|
Herlock Sholmes
|
Neumorni dvojac Furtinger-Radilović ostvarili su nekoliko epizoda ove vrlo
popularne i zabavne varijacije na lik najpoznatijeg svjetskog detektiva, a
posebno je vrijedna spomena jer je u njoj Jules Radilović pribjegao karikaturaloj
crtačkoj stilizaciji, premda je diljem svijeta poznat upravo po svom izvrsnom
realističkom izražaju.
|
Ilić, Mirko
|
Negdašnji lider Novog kvadrata, objavljivao je zajedno s kvadratovcima tijekom
sedamdesetih godina a danas u New Yorku gradi karijeru svjetski poznatog ilustratora
i dizajnera.
|
Kordej, Igor
|
(1957. Zagreb) objavljivao je u Poletu, Vidicima, YU Stripu, Spunku, Patku,
Maxi superstripu, Zoni 84, Comiconu... Tri crno-bijela albuma objavljena su mu
ovdje, a četiri u boji prvo u Francuskoj, pa još ponegdje. Za Marvel je radio
mini-serije u koloru, a izlašla je i njegova verzija Tarzana. Radi ilustracije
za knjige u izdanju Algoritma, u Starom Mačku su mu izišla dva
stripa, živi u Grožnjanu i preselio se na dulje vrijeme u Kanadu.
|
Kunc, Ninoslav
|
To je slobodan umjetnik (1957. Zagreb), koji je završio arhitektonski faks u
Zagrebu da bi u stripovima znao crtati nebodere, za razliku od Marušića koji crta
kućice u nizu. Stripom se bavi odvajkada i član je Novog kvadrata, Starog trokuta,
Nove elipse, DSH, HDAS, HSAD, ASDH i dr. Objavljivao je u časopisima Patak, Modra
lasta i dr. 1993. godine objavljen mu je kultni strip album Sjena.
U životu se još bavi i ilustracijom knjiga.
|
Lordanić, Željko
|
(1946. Zagreb) biva nagrađen 1965. na natječaju Plavog vjesnika. Stripove
objavljuje od ranih sedamdesetih u Delu, YU stripu, Modroj lasti, Patku,
Večernjem listu, a crta ih i za inozemno tržište. Na slovenskom mu je objavljeno
nekoliko albuma s adaptacijama književnih djela.
|
Lovac na čaplje
|
Kraj sedamdesetih i početak osamdesetih 20. stoljeća je, kao i danas, vrijeme
kad domaći urednici uopće nisu vidjeli nikakvu računicu u plasiranju domaćeg stripa,
pa su iz inozemstva uvozili jeftini, agencijski strip. Tu i tamo bljesnula bi
kakva zvijezda u rijetkim domaćim novinama poput Frane Gotovca i njegovog stripa
Lovac na čaplje, kojeg je, u nizu s nekim drugim domaćim ostvarenjima, 1981.
tjedno objavljivala Nedjeljna Dalmacija iz Splita.
|
Lutalica Chagos
|
Lutalica Chagos nastao je kao plod suradnje Andrije Maurovića i Franje Fuisa i
izlazio je od 14. studenog 1936. do 24. travnja 1937. u zabavnom tjedniku
Oko. S ovim, i još jednim stripom, Kugina jahta, Fuis je počeo
surađivati s Maurovićem, a ova su dva stripa bila njegov scenaristički debi. Inače,
Franjo Fuis bio je jedan od svestranijih i najzapaženijih novinara u predratnom
Zagrebu i Hrvatskoj.
|
Marina
|
Vladimir Delač bio je tihi i samozatajni strip stvaratelj, ali stvaratelj kojeg
su upamtile generacije mladih odgajanih na Plavom zabavniku, Modroj lasti,
Petku i drugim zabavnim revijama pedesetih i šezdesetih godina.
|
Marina
|
Delač je rođen 1927. godine u Slavonskom Brodu. 1938. godine se preselio u Zagreb
gdje je nakon srednje škole kratkotrajno studirao Akademiju likovnih umjetnosti.
Tada se počeo baviti i karikaturom, ilustracijom, te je potom djelovao i kao crtač
i animator u realizacijama crtanih filmova. No već od samog početka Delač se
opredijelio za karikaturalni strip izražaj, u prvom redu namijenjen najmlađim
generacijama čitatelja. Takav je i strip Marina, kojeg je radio zajedno
sa Marcelom Čuklijem.
|
Marušić, Joško
|
Joško Marušić (1952.) bio je član Novog kvadrata. Danas je poznati
karikaturist i humorist koji, kao i koncem šezdesetih, svoje nadahnuće traži u
aktualnim društveno-političkim zbivanjima. Njegove se karikature i kratki
humoristični stripovi objavljuju u raznim novinama.
|
Mataković, Dubravko
|
Rođen 1959. u malom mjestu Ivankovu. Po završetku osnovne škole otišao u Zagreb,
gdje je završio srednju školu i upisao likovnu Akademiju. Nakon završene Akademije
počeo je crtati stripove kako bi si kupio traktor koji krasi njegovani mu travnjak.
Također, u traktoru mu spavaju gosti kad dođu u posjetu. Jednom je bio i umjetnički
direktor Salona i manje-više sve mu se vrti oko stripa ...
|
Maurović, Andrija
|
Andrija Maurović je otac hrvatskog stripa, ime i lik koji se dan danas pamte i
kojima će se zauvijek odavati dužno poštovanje. Priča o njemu svima je više-manje
poznata, svatko je, na barem neki način, čuo za njegova djela i najčešće se njegovim
likom identificira hrvatski strip. I to sasvim zasluženo.
|
Maurović, Andrija
|
Maurović je kroz svoju nevjerojatno plodnu karijeru stvorio toliko mnogo djela, da
bismo morali tome posvetiti zasebnu studiju. Ovako bar možemo reći da je radio gotovo
sa svim scenaristima, da je za njega čuo i s njime vrijeme provodio gotovo svaki
urednik novina i magazina koji su iza sebe nosili epitete zabavnog i ilustriranog
i strip magazina u periodu od 1930 do 1970. A oni mlađi urednici za njega su čuli
u svojemu djetinjstvu, u nizu ispričanih legendi o majstorima devete umjetnosti i
njihovim svevremenskim ostvarenjima.
|
Maurović, Andrija
|
Njegov životni vijek je svakako bio buran i odražavao je, na jedan način,
virovitost i uzbuđenja vlastite nam povijesti, ali je i pored svega Maurović bio i
osobenjak, čovjek sa vlastitim stavovima i slobodom da gradi svoj život po vlastitim
uvjerenjima. I zbog svog i takvog uvjerenja mogao je stvarati tako nezaboravna djela,
i opet, živjeti slobodoumno, ali nije li to, na koncu, i svrha stvaranja i svrha
stripa?
|
Maurović, Andrija
|
Na izloženim slikama možemo vidjeti fotografiju Maurovića iz 1921.
godine, zatim fotografiju iz 1956. godine, detalj iz njegovih erotskih pikanterija
koje je crtao pretkraj života i još jedna njegovu fotografiju iz 1973. godine,
zajedno sa svojim djelima.
|
Meksikanac
|
Krešo Novosel bio je urednik magazina Horizont i često je oduševljen govorio
koliko su na njega i njegovu generaciju utjecali Maurovićevi radovi: "Prvi broj
"Horizonta" štampali smo u 15,000 primjeraka i sav tiraž je naprosto razgrabljen.
Prije svega zahvaljujući stripu. Mogu čak reći da smo mi u redakciji živjeli za
strip od broja do broja." Ovdje je izložen kadar iz Meksikanca.
|
Mešić, Emir
|
Emir Mešić jedan je od vrijednih i posebnih članova Novog kvadrata.
Nažalost, teška bolest i smrt dohvatile se ga vrlo mladog, no iza sebe je ostavio
niz djela jedinstvene poruke i izražaja koja govore koliko je samo mogao stvoriti
i obogatiti strip povijest samo da je poživio još više... No ono što je ostavio
posebno je i nezaboravno.
|
Novi centarfor
|
Borivoj Dovniković jedan je od utemeljitelja i najistaknutijih stvaratelja domaćeg
animiranog filma. Početkom pedesetih godina priključuje se ekipi na izradi animiranog
filma Veliki miting i istovremeno se počinje baviti karikaturom i ilustracijom.
Stripove je stvarao tijekom pedesetih i šezdesetih godina, a poznati su mu stripovi
rađeni prema scenarijima Norberta Neugebauera i Marcela Čuklija.
|
Novi centarfor
|
Nacrtao je tri stripa na temu nogometa, Novi centarfor, Čudesni tim i
U zemlji lijepog nogometa, popularnog Mendu Mendovića i mnoge
druge stripove. Strip Novi centarfor, za koji je scenarij pripremio Ljubomir
Vukadinović, premijerno je objavljen 1961. godine u Plavom vjesniku
|
Plavci na okupu
|
Tko je sve čuda činio i tko se sve trudio da popularni "Plavac" postane i ostane
legendom hrvatskog stripa i zabave tijekom pedesetih i šezdesetih godina
20. stoljeća?
|
Povratak Starog Mačka
|
Povratak Starog Mačka bio je Maurovićev (scenarij Rudi
Aljinović) povratak klasičnom stripu. To je inače jedan od njegovih posljednjih
stripova, objavljen u Plavom vjesniku 1968. i 1969. godine. Autori su i tekstom i
crtežom pokušali oživjeti (vjerojatno) najpopularnije likove klasičnog hrvatskog
stripa.
|
Povratak Starog Mačka
|
Ovaj strip je izvanredan, majstorski i dramaturški izvrsno postavljen,
majstorski nacrtan, no nije u dovoljnoj mjeri uspostavio komunikaciju s novim
generacijama čitatelja. Maurović je, pomalo s tugom u jednom intervjuu izjavio
kako "renesansa" Starog Mačka nije uspjela: "Zašto? Jer se prekasno rodio.
Više nije bilo konja. Tehnika se za to vrijeme razvila, onda je on na konju
bio malo smiješan, pa nije upalilo."
|
Povratak Starog mačka
|
Nakon Starog Mačka došlo je novo razdoblje. U tom razdoblju Andrija Maurović
nije prestao crtati stripove, kako je to često znao reći, zato što se više nije želio
baviti tim poslom, nego -- prema vlastitom priznanju -- zato što ih nitko više
nije naručivao. Redom su predstavljeni likovi Starog Mačka, zaglavlje stripa i uvodna,
nezaboravna scena, možda čak, na neki način, i simbol cijele hrvatske
devete umjetnosti.
|
Prvi ljudi na Mjesecu
|
Objavljivanje ovog stripa bilo je zanimljivo: Scenarij stripa je napisao Norbert
Neugebauer po romanu H.G.Wellsa, crtao ga njegov brat Walter. Počeo je izlaziti
1953. godine u Petku, a djelo je dovršeno 1954. godine u Miki stripu. Jedno
je od rijetkih ostvarenja braće Neugebauer u realističkom stilu.
|
Prvi ljudi na Mjesecu
|
Ovdje su izloženi, redom, naslov i zaglavlje stripa, te jedna od nezaboravnih
scena pustolovina gospode dr. Cavora i njegovog suputnika na Mjesec, spisatelja
Bedforda.
|
Podzemna carica
|
Objavljivanje Podzemne carice teklo je od 15. rujna do 19. studenoga 1935.
godine u dnevniku Novosti. Za ovaj strip, te za Ljubavnicu s Marsa, koji su
nastali odmah u slijedu nakon objavljivanja Vjerenice mača, scenarij je
najvjerojatnije napisao Krešo Kovačić, jer je i Maurović često znao naglašavati
da je "tek kasnije" počeo surađivati s Fuisom.
|
Podzemna carica
|
Podzemna carica govori o spuštanju troje ljudi čeličnom kuglom u središte
Zemlje. Izgleda da je utjecaj američkog stripa u tim godinama bio vrlo jak, jer su
redovito ispod majstorske Maurovićeve ruke istjecale stranice i stranice ostvarenja
u čistom pustolovno-zabavnom žanru. To je iznimno plodan i jak trend konca tridesetih i
početka četrdesetih godina.
|
Radilović, Jules
|
Jules Radilović je jedini strip stvaratelj iz dana Plavog vjesnika koji
je cio život ostao vjeran devetoj umjetnosti. Zbog toga mu je utjecaj na hrvatski
strip golem, a Jules je postao legendom hrvatskog stripa. Tijekom svih svojih plodnih
desetljeća prepunih izvrsnog strip stvaralaštva, Jules je iza sebe ostavio veliko
naslijeđe. Dovoljno se sjetiti njegovih stripova Kroz minula stoljeća,
Afričkih pustolovina, Herlocka Sholmesa, Kapetana Lešija, Jimija McFitersa,
Partizana, Aleksis Monserata i dr. Jules je također jedan od rijetko
afirmiranih i poznatih domaćih crtača i na stranom terenu. 1995. godine dobio je
nagradu za životno djelo na Salonu stripa u Vinkovcima.
|
Roški buntovnici
|
Zdenko Svirčić rodio se 1924. godine u Splitu, gdje je završio osnovnu i srednju školu.
U tijeku rata obavljao je poslove ilustratora i crtača. 1951. zvršava Akademiju
likovnih umjetnosti i kao ilustrator postaje vanjski suradnik Vjesnikovih izdanja.
Svoj prvi strip, Zasjeda na Mediteranu, za koji je scenarij napisao Marcel Čukli,
objavljuje 1954. u Miki stripu.
|
Roški buntovnici
|
Od tada pa do sredine šeudesetih on se priklanja grafičkoj opremi, ilustriranju
knjiga i časopisa a stripu se kratko vraća 1962. godine. 1966. najviše stvara na strip
polju i tada su nastala njegova ostvarenja poput Roških buntovnika, Pobune
okovanih, U ledenoj pustinji i dr. Scenarij za Roške buntovnike napisao je
Rudi Aljinović.
|
Sablast zelenih močvara
|
Sablast zelenih močvara, zajedno sa Gospodarem znatnih bregova i
Posljednjom pustolovinom Starog Mačka spada u predratna, i od kritike
najcjenjenija Maurovićeva ostvarenja. Tandem Fuis-Maurović naprosto je briljirao
a njihov uspjeh teško se može usporediti s bilo kojom drugom medijskom atrakcijom
onog doba. Nestrpljivi čitatelji koji nisu mogli dočekati što li će se dogoditi
u sljedećem nastavku, navečer bi opsjeli telefonski aparat redakcije Novsti
i tražili da im se usmeno ispričaju sljedeće pustolovine popularnih junaka.
|
Sedma žrtva
|
Sedma žrtva nastavak je legendarnog ostvarenja Trojice u mraku.
Ta dva stripa zajedno zazuzimaju, po mišljenju mnogih, središnje mjesto u
Maurovićevom stvaralaštvu. Mnogi ih drže najboljim western-ostvarenjima u povijesti
stripovnog kazivanja. I sami Maurović je emocionalno najdublje bio vezan uz te
svoje junake i kroz njih je na najizravniji način iskazao svoj svjetonazor i svoje
filozofske ideje.
|
Sedma žrtva
|
Raspolažući odličnim literarnim predloškom melodramatskog naboja,
romanima Maxa Brandta (pseudonima Fredericka Fausta) u preradi Kreše Kovačića,
Maurović je apsolutno nadmašio scenarij i ostvario vizualnu nadgradnju
jedinstvene snage. Sedma žrtva objavljivala se od 28. lipnja do 15. studenoga
1936. godine u dnevniku Novosti.
|
Seoba Hrvata
|
Strip Seoba Hrvata, za koji je scenarij napisao Stanko Radovanović-Žrnovački,
a koji je premijerno objavljen 1944. u tjedniku Zabavnik, nije samo jedno od
ključnih, a prema mišljenju nekih kritičara možda i ponajbolje ostvarenje u karijeri
Andrije Maurovića, nego je jedno od onih kapitalnih djela sveukupne hrvatske
umjetničke baštine čija se sudbina (s obzirom na njegovu tematiku i vrijeme nastanka)
u razdoblju komunističkog monomizma u našoj zemlji htjela definitivno zapečatiti.
|
Seoba Hrvata
|
To znači da se ovaj strip sve donedavno nalazio na popisu nepodobnih, zabranjenih,
prešutkivanih, odnosno nepoželjnih djela.
|
Seoba Hrvata
|
Seoba Hrvata, odnosno pod kasnijim promijenjenim nazivom Knez
Radoslav počela je izlaziti 7. svibnja 1943. godine. Strip je redovito
izlazio iz broja u broj Zabavnika a onda, najednom i bez ikakvog objašnjenja,
u šesnaestom broju (20. kolovoza 1943.) taj se strip nije pojavio. Razlog?
Cenzura! Nekoliko tabli nikad (sve do 1990.) nije objavljeno, ali je strip ipak
nastavio izlaziti u istim novinama, ali s novim nazivom Knez Radoslav,
sve do 19. srpnja 1944. kad je sa 63. bojem Zabavnika konačno i zaključen.
Zbilja burna povijest jednog stripa.
|
Skozret, Krešo
|
Krešo Skozret član je Novog kvadrata i pod njegovim okriljem objavljivao
je svoje stripove početkom sedamdesetih godina.
|
Svemirko
|
Pored gorespomenute Marine, Vladimir Delač je stvorio zajedno sa Nenadom
Brixyjem strip serijal Svemirko, koji je uspješno objavljivan u Plavom
vjesniku punih osam godina.
|
Štefekove pustolovine
|
Oto Reisinger rođen je 1927. u Rankovcima (Slovenija). 1946. počinje surađivati u
Kerempuhu da bi 1950. postao stalni karikaturist Vjesnika.
Najpoznatija Reisingerova kreacija je serija društveno-angažiranih karikatura,
Pero. Osim u karikaturi, Reisinger se okušao i u animiranom filmu, ilustraciji
knjiga, plakata i dr. Svega se dva puta laćao crtanja stripova, ali je i u tim pokušajima
uspio izboriti istaknuto mjesto u povijesti hrvatskog stripa.
|
Štefekove pustolovine
|
Njegov najznačajniji serijal jesu Štefekove pustolovine, koje su izlazile u
Plavom Vjesniku od 1964. do 1966. godine, a obuhvaćaju epizode: Velika
pustolovina, Tajanstveni kovčeg, Gitara od 220 volti, Strah i trepet južnog
parkirališta i Sjena užasa.
|
Tom i Malo medvjeđe srce;
|
Tom i malo medvjeđe srce karakteristično je karikaturalno ostvarenje
braće Neugebauer namjenjeno najmlađim čitateljima nastalo u periodu
izlaženja Plavog vjesnika.
|
Trojica u mraku
|
Legendarno Maurovićevo ostvarenje. Trojica u mraku i već
spomenuta Sedma žrtva, do te su mjere stekli popularnost među čitateljima
da ih je redakcija novosti ubrzo nakon premijernog pojavljivanja na stranicama
lista objavila u kompletu, u nezavisnim svescima. Inače, Trojica u mraku
objavljivan je od 23. veljače do 27. lipnja 1936. godine.
|
Trojica u mraku
|
Trojica u mraku je rađen prema romanu Maxa Brandta, "Whisling Dan
Barry". Strip Sedma žrtva najvjerojatnije je Krešimir Kovačić obradio
prema romanu "Seventh man", romanu iz Max Brandtovog serijala o junaku Dan Barryju.
|
Tupko
|
Tupka je crtao i pisao Nedjeljko Dragić, a Tupko se prvi put svijetu razotkrio
1970/71. godine u Večernjem listu. Tijekom 1970. i 1971. Nedjeljko je
osmislio 256 dnevnih kaiša ovog iznimno popularnog stripa kojeg neki smatraju remek djelom
tkz. antistripa. Iste te godine (1971.), na Svjetskoj izložbi stripa i
karikature u Montrealu ovaj strip je dobio prvu nagradu. Poslije toga, Nedjeljko je
u dva navrata ponovno objavljivao Tupka, i to u nedjeljnoj verziji.
|
Tupko
|
Valja još kazati i to da je Nedjeljko Dragić, osim što se bavio crtanjem stripova,
dizajnom i karikaturom, bio nominiran čak i za nagradu Američke filmske akademije --
Oscar, i to upravo za animirane filmove kojima se bavio pored svih ovih sadržaja.
|
Vjerenica mača
|
Priča o Vjerenici mača priča je o početku hrvatske devete umjetnosti i priča o tome
kako je zapravo Andrija Maurović angažiran za strip crtača:
"Moda stripa došla je sa Zapada. "Novosti" su strip, jednako kao i ostale rubrike,
kopirale iz stranih novina. Ja sam u to doba bio njihov stalni crtač i ilustrator.
Oni su mi rekli: "Mauroviću, idemo i mi u strip!" Krešimir Kovačić, sin književnika
Ante Kovačića, počeo je pisati scenarije a ja sam ga ilustrirao... To je bio trgovački
potez. Htjelo se zaraditi. Mi tada nismo znali da će se danas o stripu toliko pričati
i da će se o njemu predavati na fakultetu. Išlo je samo od sebe".
|
Vjerenica mača
|
Tako se u Novostima, nakon što su dan prije čitatelji bili upozoreni
najavom, "Potražite svi sutrašnji broj jer ćete u njemu naći vrlo zanimljivu i
senzacionalnu stvar koja će vas iznenaditi", u nedjelju, 12. svibnja
1935. godine, pojavilo to iznenađenje: prvi hrvatski strip, Vjerenica mača.
|
Zaviša
|
Zaviša (epizoda Tajanstveni strijelac) je strip Žarka Bekera i
scenariste Zvonimira Furtingera, prvi puta objavljen 1962. godine u Plavom
vjesniku i predstavlja samo jednu od četiri epizode najambicioznijeg
strip projekta ovog našeg cijenjenog crtača.
|
Zaviša
|
Bekerov cjelokupni rad na stripu vezujemo upravo za zlatno razdoblje Plavog
vjesnika i osim toga, on je bio jedini strip crtač stalno zaposlen u
"Plavcu". Nacrtao je Demonju, a nakon Zaviše crtao je Operaciju
Palac, Junake planine i Suparnike. Posljednji strip Magirus objavljen
mu je 1966/67. godine. Nakon toga se više posvetio dizajnu i primjenjenoj grafici.
|
Zimonić, Krešimir
|
Stripove je počeo raditi u Vinkovcima krajem šezdesetih. Zatim odlazi u Zagreb
gdje uređuje list "ŠPU" u kojem objavljuje svoje i tuđe nerazumljive i neduhovite
stripove. Nakon stručnog usavršavanja u Mariboru (Slovenija) vraća se nakratko u
Vinkovce iz kojih djeluje kao član opskurne grupe Novi kvadrat. Ponovno odlazi
u Zagreb, raspušta spomenutu grupu te se posvećuje animiranom filmu. Budući da su mu
filmovi nekomercijalni, osvaja brojna odličja i nagrade na snobovskim festivalima.
Da bi izbjegao monotoniju, vraća se stripu i objavljuje u raznim komercijalnim revijama.
U Vinkovcima osniva Salon stripa, a u Zagrebu Hrvatsko društvo autora stripa ...
(Izvadak iz vlastitog predstavljanja na Salonu stripa, Vinkovci '95).
|
|